|      22806155 (21)98+    

سه شنبه, 30 اسفند 776 09:25

اقامت سرمایه گذاری

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 

اقامت سرمایه گذاری یکی از روشهای دریافت حق اقامت در کشوری خارجی است

مدارک :

مدارک ذیل به صورت کلی عنوان می شود (ارائه تمامی آنها میتواند اجباری نباشد)

ارائه مدارک دیگر، افزون بر مدارک زیر به نوع درخواست بستگی دارد.

الف) مدرک شناسایی جهت درخواست اقامت:
1. پاسپورت جدید و قدیم متقاضی و همراهان
2. عکس جدید ۳٫۵*۴٫۵ زمینه سفید متقاضی و هر یک از همراهان – نام و تاریخ تولد هر فرد باید پشت عکس نوشته شود.
3. سند ازدواج و شناسنامه متقاضی و تمامی همراهان (ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)

ب) مدارک شغلی جهت درخواست اقامت (سرپرست و همراهان)

ج) مدارک تحصیلی جهت درخواست اقامت

د) مدارک مالی و ملکی جهت درخواست اقامت

ه) فرم اطلاعات فردی جهت درخواست اقامت: یک فرم کامل از اطلاعات شخصی در غالب Word برای متقاضی و تمامی همراهان به صورت جداگانه تهیه نموده و به کارشناسان موسسه تحویل دهید. (آدرس محل کار متقاضی و همراهان، آدرس محل سکونت، شماره تماس محل سکونت، شماره تماس محل کار متقاضی و همراهان، شماره همراه متقاضی دارای واتساپ فعال، کدپستی محل سکونت و محل کار متقاضی و همراهان، توضیحاتی کامل راجع به سمت شغلی متقاضی و همراهان)

نکات مهم:
- در برخی موارد ممکن است افسر ویزا از شما مدارک معاینه پزشکی درخواست کند که ممکن است بیش از ۳ ماه به پروسه پرونده شما اضافه کند. و گاهی در برخی پرونده ها به درخواست آفیسر گواهی عدم سوء پیشینه برای شما و اعضای خانواده ای که بالای 18 سال دارند الزامی است.
- دسترسی کامل به فرد متقاضی تا زمان اعزام برای انگشت نگاری الزامی می باشد.
- کپی برابر اصل تمامی مدارک تهیه گردد.
- مسئولیت ارائه مدارک جعلی و ترجمه غلط مدارک بر عهده فرد متقاضی می باشد. در انتخاب دارالترجمه رسمی بسیار دقت داشته باشید.

- قبل از اقدام به تهیه مدارک برای درخواست اقامت، با متخصصان ما مشورت فرمایید.

توضیحات :

اقامت سرمایه گذاری

 

اقامت سرمایه گذاری به چه معناست؟
 
بعضی از کشورهای جهان که می خواهند، اقتصاد شکوفایی داشته باشند، به درخواست کنندگان کشورهای دیگر این اجازه را می دهند تا در کشور آنها سرمایه گذاری انجام دهند. قانون مصوب مجلس این کشورها، به افراد متقاضی اجازه می دهند که بعد از سرمایه گذاری، تابعیت آن کشور را بگیرند و مقیم آن کشور شوند. در حقیقت گرفتن تابعیت افراد سرمایه گذار و اقامت سرمایه گذاری افراد، باعث رونق اقتصادی کشورها می شود و به اقتصاد این کشورها ازطریق اهدای سرمایه کمک می کند. نوع سرمایه گذاری برای اخذ اقامت در کشورها به صورت پرداخت نقدی است، پرداخت نقدی انجام شده در پروژه های دولت مصرف می شود و امکان پرداخت غیرنقدی وجود ندارد. قبل از پذیرش افراد، برای اعطای اجازه اقامت به آنها باید منبع پول مشخص شود. به همین دلیل شخص موظف است تعیین کند که منبع پول سرمایه گذاری او چیست. مثلا باید بگوید که از طریق فروش ملک، ارث، تجارت، پس انداز و... این مقدار پول را به دست آورده است. بعضی از کشورها مانند اتریش، به افرادی که از طریق راه های غیرقانونی صاحب سرمایه شده اند اجازه اقامت و گرفتن تابعیت را نمی دهند.
 
 
حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای کشورهای مختلف متفاوت است. برای اخذ اقامت سرمایه گذاری شما باید حداقل سرمایه را داشته باشید، همچنین باید هزینه هایی را برای هزینه های قانونی، هزینه کارشناسی، هزینه ترجمه مدارک، هزینه تمبر و... در نظر بگیرید. شما باید هزینه پست و کارشناسی مدارک را بپردازید تا صلاحیت شما برای اخذ اقامت سرمایه گذاری بررسی شود.

به علاوه باید حداقل هزینه را به صورت نقدی در اختیار داشته باشید. صلاحیت شما و مدارکتان از طریق کارشناسان آن کشور بررسی شده و اگر صلاحیت داشته باشید، پذیرش اولیه به شما داده می شود و باید برای انجام سایر مراحل اقدام کنید، اما اگر صلاحیت گرفتن تابعیت و اقامت را نداشته باشید، پول سرمایه گذاری به شما بازگردانده می شود.

وقتی فرد برای اخذ ویزای اقامت از طریق سرمایه گذاری، پول واریز می کند، تا زمانی که روند پرونده به نتیجه برسد، آن پول در حساب آن فرد مسدود خواهد بود و هیچکس حق برداشت پول را نخواهد داشت. وقتی با تابعیت فرد و دریافت گذرنامه او موافقت می شود، مبلغ مذکور برای استفاده در پروژه های دولتی باز می شود. حالا اگر پرونده شخص رد شود، خود او می تواند برای برداشت وجه اقدام نماید.
 مدت زمان لازم برای مهاجرت و اقامت از طریق سرمایه گذاری چقدر است؟
در شرایط عادی، روند بررسی پرونده های مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری بین 4 تا 12 ماه طول می کشد. زمان انجام این روال رابطه مستقیمی با ارسال مدارک موردنیاز در زمان های تعیین شده و پیگیری کارهای خواسته شده از طریق شخص متقاضی دارد.


 


 

گرفتن اقامت سرمایه گذاری چه مزایایی دارد؟
وقتی موفق به دریافت اقامت سرمایه گذاری می شوید، شهروند آن کشور محسوب خواهید شد و به صورت کاملا قانونی، می توانید زندگی کنید. در نتیجه شما مثل دیگر شهروندان حق تحصیل، حق کار و هرنوع فعالیت تجاری را خواهید داشت. با اقامت سرمایه گذاری شما از تمام حقوق قانونی برخوردار هستید و می توانید به عنوان یک شهروند، ملک بخرید و بفروشید، در هربانکی که می خواهید حساب باز کنید، کارت اعتباری داشته باشید، دسته چک داشته باشید و کارهای مرتبط با امور بانکی و زندگی خود را به راحتی انجام دهید. وقتی از طریق اقامت سرمایه گذاری در کشور جدید شروع به زندگی می کنید، شما به صورت قانونی میتوانید تا آخر عمرتان در آن کشور زندگی کنید. تابعیت از طریق اهدای سرمایه گذاری هرگز ابطال نمی شود و فرد برای همیشه شهروند آن کشور محسوب می شود. تنها کاری که باید انجام دهید تمدید پاسپورت تان است که آن هم هر 10 سال یکبار با مبلغ کمی انجام می شود. بسیاری از افراد صاحب سرمایه کشورهای ثروتمند جهان را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند و به سراغ کشورهایی می روند که کیفیت زندگی در آنها بالا است.
 
 
 
انواع سرمایه گذاری در خارج از کشور
اگر می خواهید به راحتی اقامت سرمایه گذاری دریافت کنید باید بدانید که در چه کارهایی بهتر است سرمایه گذاری انجام دهید. انواع شرایط سرمایه گذاری در خارج از کشور شامل موارد زیر است:

    - فعالیت حرفه ای فردی مانند مغازه لباس فروشی، رستوران، آرایشگاه و...
    - ثبت شرکت مدنی با حداقل دو نفر
    - ثبت شرکت سهامی
    - ثبت شرکت شخصی
    - دفتر نمایندگی
    - ثبت شعبه شرکت
    - ثبت شعبه مستقل
    - ثبت شعبه وابسته

برای شروع تجارت و کسب و کار باید مراحل سرمایه گذاری را در قالب برنامه تجاری یا بیزینس پلن بنویسید. برنامه تجاری مشخص می کند که درآمد اصلی شرکت از چه طریق تامین می شود، سود آن از چیست، راه های ارتباطی آن چیست، چه هزینه ها و مخارجی دارد، درآمد سالیانه آن چقدر است و...

در این برنامه باید مخارج یکسال شرکت به دولت اعلام شود تا دولت بفهمد که آن شرکت واقعا در حال سودآوری است یا خیر. حقوق سالانه، هزینه اجاره دفتر، حقوق یکسال کارمندان و هزینه تبلیغات از جمله مواردی است که باید مشخص شود.

 

 



 

 

 

خواندن 531 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 04 تیر 1398 19:52
محتوای بیشتر در این بخش: « اخذ اقامت خرید ملک در خارج از کشور »

جهت مشاوره و مهاجرت با ما تماس حاصل فرمایید :   22806155 (21) 98+

درباره ما

موسسه مشاوره و مهاجرت سیمرغ با مدیریتی مجرب، با هدف راهنمایی متقاضیان و هموارسازی مسیر برای افرادی که قصد گرفتن انواع خدمات ویزا، کار یا گسترش فعالیت اقتصادی یا کسب و کار خود در کانادا،استرالیا،آلمان حوزه شینگن و...را دارند راه اندازی گردید.

سیاست حریم شخصی

ارتباط با ما

  آدرس:  تهران ، نیاوران خیابان باهنر بین خیابان منظریه یکم (آقا خانی) وشهرکتاب نیاوران ساختمان نریمان1380، پلاک 131 ، طبقه سوم واحد هشت

  تلفن:  22806155 (21)98+

  واتس اپ: 09352525995   

ایمیل: info [at] simorghparvas [dot] com